Translate

5 Mart 2021 Cuma

NARSİST KİŞİLİKLER

Narsist kişiliklerin sizi gözüne kestirdiğinde ilk onbeş yirmi gün söylemleri şöyle olur:

.Sen benim ruh ikizimsin. Ruh eşimsin.

.Senin gibi birini daha önce hiç tanımadım.

.Sen beni herkesten daha iyi anlıyorsun.

.Karşılaşmamız bir kader.

.Hiç kimseyle böyle hissetmemiştim.

.Senin tek yakın arkadaşın ben miyim? Sen benim tek gerçek arkadaşımsın.

.Başka kimseye ihtiyacımız yok.

.O kadar yaratıcı, zeki, güzel ve mükemmelsin ki.

.Sonsuza kadar birlikte olacağız.

Ancak bir kere avını kancasına taktımı narsist insan gerçek yüzünü göstermeye başlar. Tahrikler, küçümsemeler devreye girer. Bir zamanlar, sizden önce sevdiği insanları eleştirmeye başlar. Amaç sizin kendinize olan güveninizi sarsmaktır. Bu aslında sizden alacakları bitip de sizi aniden terk edeceği ana kadar sürer.

Narsistlerin davranışları hep aynı kalıbı izler:

İdealleştir, değersizleştir ve çöpe at.

İkinci aşamada konuşmalar şöyle olmaya başlar:

.Seni neden kimsenin sevmediği belli.

.Arkadaşlarım seni sevmedi ama ben hep senden yana tavır koydum.

.Ne kadar kendine güvensizsin.

.Yanlış olan ne? Yine ne oldu?

.Ben senin için arkadaşlarından daha önemli değil miyim?

.Boşuna  ağlama. Gözyaşların beni etkilemez. Beni yönlendirmeye çalışıyorsun.  

Ve, bu davranışlarına da aşağıdaki sözlerle bir haklılık kazandırmaya çalışırlar:

.Ben böyleyim çünki ailem bana hep kötü davrandı ya da senden önceki arkadaşım beni aldattı. 

.Sevgi zordur. Üzerinde çalışmamız lazım. 

.Herkes beni terkettı. Bu yüzden senin bana yardım etmen lazım. 

.Kasten yapmıyorum. Bir amacım var.

.Başlangıçta ne kadar iyiydik. Bir problemim var. 

Ayrıca sizi yalnızlığa sürüklemek için ailenizi, arkadaşlarınızı hatta hobileriniz kötülemeye başlarlar ki bu şekilde sizi yalnızlaştırarak daha kolay yönlendirip kendinize olan güveninizi zayıflatabilsinler. 

Söylemleri genellikle sinsicedir.:

.Ailen beni sevmiyor. 

.Onunla arkadaş olduğuna ya da bundan hoşlandığına inanamıyorum. 

.Giyim tarzın seni aptal gibi gösteriyor. 

.Ben sana şu avantajları sağladım.

 .Benim sayemde başarılı ya da popüler olabildin vs.

Şayet bu gidişatın farkına vardığınızı anlarlarsa daha da küstahlaşırlar. Ve.. Sen benim güvenimi sarstın. Bundan sonra sana karşı daha sert olacağım vs.

Nihayet son safha, artık sizde maddi manevi sömürecekleri birşey kalmadığını gördüklerinde sizi anında terk ederler. Ama yine de unutmazlar belki bir gün yine lazım olabilir diye...

Hiç yorum yok:

GECE VE RUHLAR

Gecenin sessizliğinde ruhların sesi duyulur ve sadece saf olan ruhlar bu sesleri duyar. Gece, ruhlar birleşip bir ve bütün olduğunda daha da...