Translate

19 Kasım 2021 Cuma

MANİPULASYON

Yetişkin bir birey olarak fikirleri dinleyin ancak sonuçta kimsenin sizin yerinize karar vermesine ya da sizi yönlendirmesine izin vermeyin.

Yaşamınızı sizi yönlendirmeye çalışan iki yüzlülerin tatlı sözleri ile ziyan etmeyin. Kendi kontrol duygunuza güvenin  ve kendi kararlarınızı verin. Eğer karşınızdakiler  ilişkide bulunduklarını yönlendirici olan tiplerse onlardan uzaklaşın. Yönlendirmek çok bencilce bir davranıştır. Madem yetişkin bir kişiyi olduğu gibi kabul edemiyoruz o zaman uzaklaşın. Zihin kontrolüne kalkmayın.

Yönlendirmeye dair sizi bilgilendirmek için aşağıda bazı örneklemeler verilmiş ve onları dair açıklamalar yapılmıştır.


1.  "Bak bana ne yaptırdın." Derler.

(Sizin kimseye istemediği bir şeyi yaptırma gücünüz yok. Herkes kendi seçimiyle davranır. Ona deyin ki: Sen seçiminin sonuçlarına katlan. Ben benimkilerden sorumluyum.)


2. " Sana ne güzel hediye de aldım. Hala bana nasıl kızgın olabiliyorsun?" Derler.

(Benim affetmem hediye karşılığı olamaz. Deyin ki: Affetmem karşılığında hediye aldıysanız bu hediye değil rüşvettir. Hediyenizi geri alabilirsiniz.)


3. "Mesajı silme. Görmek istiyorum. Kimlerle mesajlaşıyorsun. Sana değil diğer insanlara güvenmiyorum." Derler.

(Deyin ki: Diğer insanlara güvenmek zorunda değilsin. Bana güvenmelisin. Benim arkadaşlığıma,  benim sadakatıma güvenmelisin. Böyle davranarak benim zayıf ve güvenilemeyecek biri olduğumu söylüyorsun.)


4, "Evde kalmanı istiyorum. Çocuklar için en iyisi bu. Sadece sana bakmak istiyorum."

(Deyin ki: Çocuklar için en iyisi mutlu ve kişilikli bir anneye sahip olmaktır. Evde kalmak ya da çalışmak seçimi bana ait. Mutlu olduğum şeyi yapma seçimim çocuklarımıza iyi bir örnek olur. Hayatları üzerinde kontrol sağlamayı öğrenirler. Sen benim evde kalmamı mı istiyorsun yoksa üzerimde tam  bir kontrol sağlamaya mı çalışıyorsun? Not: Burada tam tersi bir durumda olabilir. Eşi istemediği bir işte çalışmaya zorlamak gibi.)


5. " Bu konuda, ya da şu şahıs hakkında kuvvetli hislerim var ancak bunu benim tarzımla ya da yolumla yapmalıyız. Bizim için en iyisi bu olacak."

(Burada karşı taraf dinlenmiyor ve saygı gösterilmiyor. Halbuki kararlar birlikte alınmalıdır. Deyin ki: Bizim için değil senin için.)


6. "Eğer gidersen kendime zarar veririm. İntihar ederim."

(Eğer bir şahıs kendine zarar vermeyi düşünüyorsa acil tıbbi yardıma ihtiyacı vardır. Ya da varsa intihar önleme hattını arayın. Deyin ki: Ben kararımı verdim. Bu kararı verme sebeblerimi de açıkladım. Geri dönmeyeceğim.)


7. "Şu an çocuk düşünmüyorum ama hadi yine de deneyelim. Bir aile olmamızı istiyorum."

(Aile birçok şekiller alabilir. Burada temel bağ dokusu karşılıklı saygıdır. Aslında diyor ki: Kaç çocuk sahibi olacağımıza ve zamanına ben karar veririm. Hazır olduğumda sana söylerim.)

Hiç yorum yok:

GECE VE RUHLAR

Gecenin sessizliğinde ruhların sesi duyulur ve sadece saf olan ruhlar bu sesleri duyar. Gece, ruhlar birleşip bir ve bütün olduğunda daha da...