Translate

13 Şubat 2018 Salı

ŞEHİTLİK

Soru: Savaşta ölen şehit olup yüksek bir şehitlik makamına kavuşur deniyor. Böyle bir makam var mı?

Cevap: Şehitlik diye bir makam yoktur. Bu peygamber dediğiniz kişiler için de geçerlidir. Kötü bir insan savaşta öldürüldü diye aziz olur mu? O kişi ne ise ölüm ötesine de öyle geçer. Ben ki hiçbir nefsani takıntı göstermedim. Insanlara sadece yardım ettim. Onları sevgiye çekmeye çalıştım, sadece formalite olarak, yaşamını kurtarmak için mecdeli meryemle şeklen nikah yaptım, burada onun günahlarının da bedelini ödemek zorunda kaldım. (Nikahladığı kadının günahlarını koca üstlenmiş olur.)

Soru: Günah çıkarmak geçerlimidir ya da bazı dualar tekrarlanırsa bir takım günahların silineceği veya hacca gidince günahların tamamen silineceği doğru mu?

Cevap: Kökten tövbe edip bir şeyin hata olduğunu gerçekten hissedip tamamen terkederseniz bu zaten affolunur. Ancak büyük günahlarda karşı tarafın da sizi affetmesi gerekir. Can almanın ise, nefsi müdafada kasıt olmadan ya da savaşta istemeden öldürmek dışında, affı yoktur. Bunun dışındakiler doğru değildir. Günah çıkarma bir formalitedir. Herhangi bir işlevi yoktur. Dua ile ya da hac ile de günahlar affolunmaz. Kişinin büyük günahlar dışında, kendisi kalben yaptığının kötü bir şey olduğunu idrak edip bunu tamamen terketmesi gerekir. Verdiği zararı da karşılaması gerekir.

Yeşua.

Hiç yorum yok:

GECE VE RUHLAR

Gecenin sessizliğinde ruhların sesi duyulur ve sadece saf olan ruhlar bu sesleri duyar. Gece, ruhlar birleşip bir ve bütün olduğunda daha da...